• Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • 0900-EHOSPITALITY of 
  •     0900-3467748

Hospitality App is tijdelijk uit de lucht!

Wij bieden onze gebruikers graag de beste gebruikerservaring. Er zijn momenteel technische aanpassingen om 'Hospitality app' te integreren met het electronisch patiëntendossier. Vandaar dat Hospitality App tijdelijk 'uit de lucht' is. Wij hopen uiteraard zo snel mogelijk de app weer aan te kunnen bieden!-

  • Aanmelden

    Ik wil me graag aanmelden als Hospitality Host maar ben geen student Geneeskunde of Medische Informatiekunde in het AMC, kan ik toch meedoen? Op dit moment is aanmelden als 'Hospitality Host' om logistieke redenen alleen mogelijk voor studenten Geneeskunde of Medische Informatiekunde in het AMC. In de app is het overigens wel mogelijk om ook andere groepen 'Hosts' op te nemen, zoals de AMC vrijwilligers. Omdat Hospitality app geen exclusieve AMC-app is, maar gebruikt kan worden in alle belangstellende zorginstellingen, is het mogelijk dat ook andere zorginstellingen (en dus andere 'Hosts') ermee gaan werken. Zodra dit gefaciliteerd wordt, zal hiervan via de website melding gemaakt worden onder 'Nieuws'. Je kunt natuurlijk ook een berichtje sturen dat je interesse hebt om deel te nemen als host naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. om zo gemakkelijk updates te ontvangen. Let op: meld je aan via je AMC studentmail!

    Ik heb de App gedeïnstalleerd /verwijderd van mijn telefoon; wat nu? Ben je éénmaal geregistreerd (en dus door ons geaccepteerd) als Hospitality Host, dan kun je de app via de iPhone Appstore of Google Play opnieuw downloaden en zal deze -mits je dezelfde telefoon weer gebruikt- gewoon functioneren. Ook je agenda-beschikbaarheden en beschikbaarheidsstatus wordt opnieuw ingeladen, maar controleer dit altijd even. Heb je problemen? Stuur dan een email naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  We proberen je bericht binnen 48 uur te beantwoorden. Heb je een acute vraag, bel dan met 0900-ehospitality (0900-3467748). Kies voor optie 3 (contact met Hospitality Host). Je wordt dan direct doorverbonden met de begeleider van de Hospitality Hosts (ma t/m vrij, van 09:00-17:00).

    Ik kan de app downloaden, maar het registreren als 'Hospitality Host' lukt me niet, wat moet ik nu doen? Je kunt altijd contact op nemen met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Let wel op dat je bij registratie bij het student nummer een hoofdletter 'S' voor je student nummer hebt gezet. Bijvoorbeeld: 'S104582' en niet alleen de cijfers 1045821. Als je alleen cijfers hebt ingevoerd zul je niet als Host geaccepteerd kunnen worden.!

  • Begeleiding in het ziekenhuis

    Waarom is het belangrijk dat ik van te voren mijn beschikbaarheden aangeef? Het is belangrijk dat de Hospitality Host manager van te voren een inschatting kan maken van de 'knelpunten' van de week. Het zou immers erg vervelend zijn als er patiënten in het ziekenhuis zijn en helemaal geen Hosts. Daarom vragen we de Hosts uiterlijk 48 uur voor de nieuwe werkweek de beschikbaarheden voor die week aan te geven. Mochten er echt geen hosts zijn op tijdstippen waarop wél patiënten gepland staan op de poli, dan krijgen de Hosts een melding of er wellicht beschikbaarheden kunnen worden aangepast.

    Moet ik in het AMC zijn als ik mijn status als 'beschikbaar' heb gezet in de Hospitality App? Je hoeft niet in het gebouw van het AMC te zijn. Je kunt bijvoorbeeld ook beschikbaar zijn als je in het HvA gebouw bent. Een vereiste is echter wel dat je binnen 5 à 10 minuten (maximaal) bij de patiënt bent. Lukt je dit onverhoopt echt niet, accepteer de oproep dan niet. Je moet je voorstellen dat de patiënt anders op je aan het wachten is -en ongerust wordt als het langer duurt. Dus hoe sneller je bij de patiënt bent -hoe beter!

    Ik heb geen Hospitality Host bodywarmer bij me, wat nu? Om de patiënt te begeleiden is het belangrijk dat je gemakkelijk herkenbaar bent als 'Hospitality Host'. Daarom dragen de Hospitality Hosts herkenbare bodywarmers met het Hospitality App logo op de rug. Bij de balie GIOCA kun je een Hospitality Host bodywarmer ophalen. Breng deze na afloop van de begeleiding ook weer terug!.

    Hoe lang doe ik erover om van de GIOCA poli naar de ingang poliklinieken te lopen? En van de andere ingangen? Dat ligt eraan hoe hard je loopt, maar in normaal tempo loop je binnen 2 à 3 minuten van de ingang poliklinieken naar de GIOCA poli op de eerste verdieping van het polikliniekgebouw. Hier zie je waar dat is. Vanaf de hoofdingang AMC moet je via het ziekenhuis op ongeveer 4 à 5 minuten lopen rekenen naar deze polikliniek; vanaf de ingang van de parkeergarage P2 aan ziekenhuiskant op 3 à 4 minuten. Bedenk je wel dat een patiënt waarschijnlijk minder snel loopt dan jezelf.

    Ik ben beschikbaar -maar krijg geen oproep tot begeleiding? Als je je status als 'Beschikbaar' hebt gezet in de App is er een kans dat je een begeleidingsoproep krijgt. Het kan zijn dat er ook andere Hosts zich 'beschikbaar' hebben verklaard op dat moment. De app 'ziet' alle beschikbare Hosts; en bekijkt wie er aan de beurt is om de oproep te accepteren op het moment dat er een aanvraag voor begeleiding binnenkomt. Het kan dus zo zijn dat je jezelf wel als 'beschikbaar' hebt opgegeven -maar geen begeleidingsoproep krijgt. Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat er geen patiënt in het AMC is die om begeleiding vraagt in het tijdsvak dat je beschikbaar bent.

    Ik heb mezelf als 'beschikbaar' in de agenda gezet, maar dat komt me toch niet zo goed uit. Kan ik dat zomaar veranderen? Ja, dat kan. Vice versa ook.

    Ik krijg een oproep om te begeleiden maar kan nu zelf niet, maar er zit een student naast me die wel kan. Mag ik mijn medestudent dan sturen? Liever niet. De patiënt ziet immers de foto van degene die de oproep accepteert. Accepteer de oproep dan niet; deze wordt dan automatisch 'doorgezet' naar een andere Hospitality Host. Wèl is het een goed idee om je medestudent te enthousiasmeren voor het meedoen als Hospitality Host! Wij zorgen er dan voor dat je medestudent een Hospitality Host 'briefing' krijgt en als toekomstig Host geaccepteerd wordt!.

    Een patiënt vraagt spontaan of ik hem/haar kan begeleiden, maar ik ben al onderweg naar een Hospitality Host oproep. Wat nu? Het is belangrijk dat je een éénmaal geaccepteerde oproep niet afbreekt en geen vertraging oploopt in het ophalen van de patiënt. Deze patiënt rekent immers op je. Als een andere patiënt je vraagt om begeleiding, verzoek deze patiënt dan om even naar de receptie te gaan en wijs hem of haar daarheen. De receptie kan de patiënt de weg wijzen en/of een vrijwilliger bellen. Is de patiënt iemand die ook meedoet aan 'Hospitality App' (vraag dit even), druk dan op de knop 'begeleiding oproepen' op de app van de patiënt. Dan gaat er een oproep uit naar andere, beschikbare vrijwilligers (begeleiding naar- en van de poli) of Hosts (begeleiding naar- en van de poli en ondersteuning tijdens het consult).

  • Overige vragen

    Ik heb geen smartphone, maar wil graag meedoen. Kan dat? Je hebt een draagbare computer nodig met Androïd of iOS besturingssysteem om mee te doen als Hospitality Host. Heb je geen smartphone, maar wel een tablet met dit systeem, dan kun je ook gewoon meedoen.

    Er is toch ook een andere app, de AMC navigatie app? Wat is nu het verschil? Met de AMC navigatie app wordt de weg vinden in het AMC -met onder meer afbeeldingen van de route in het ziekenhuis- vergemakkelijkt. Hierbij moet de patiënt nog wel zelf de weg zoeken. Met de Hospitality App hoeft dit niet. De patiënt wordt in het vinden van de weg in het ziekenhuis immers door een host begeleid. Bovendien biedt de Hospitality App de patiënt een geïntegreerde taxiservice aan. De Hospitality App is dus geen navigatie app, maar een app die patiënt en student koppelt 'in real life'.

    Krijg ik betaald of een vergoeding voor mijn begeleiding? Je krijgt geen vergoeding voor het begeleiden van patiënten als Hospitality Host. De begeleiding is op vrijwillige basis. Natuurlijk krijg je er in immateriële zin wél heel veel voor terug, namelijk een stukje kennis die je opdoet tijdens een consult, je leert veel medisch specialisten in hun rol kennen én - en dat is misschien wel het fijnste- het gevoel dat je echt een patiënt helpt!

    Hoe regel ik dat ik zeker een oproep krijg? Hospitality App probeert zo eerlijk mogelijk de oproepen tussen de beschikbare Hosts te verdelen. Het is daarom belangrijk dat je je als 'beschikbaar' verklaart als je dat ook bent. Lang niet altijd zul je daadwerkelijk ook worden opgeroepen. Wel vergroot je je kansen natuurlijk door jezelf 'beschikbaar' te verklaren in de app.

    Het lijkt me wel leuk om mee te doen -maar ik ben bang dat ik te veel oproepen krijg.. Hospitality App is een project dat studenten en patiënten verbindt zonder 'winstoogmerk'. Voor patiënten zit de 'winst' in het ontzorgen en de begeleiding, voor de studenten in het leren op de polikliniek en het bijdragen aan het welbevinden van de patiënt. Dit kan alleen maar als de poule van 'Hospitality Hosts' groot is. Host word je omdat je dit project ondersteunt, leuk en belangrijk vindt; maar het is op vrijwillige basis. Het is aan de Hosts zélf om aan te geven hoe vaak ze beschikbaar willen zijn, en dat kan heel flexibel! Je zult er niet op worden 'afgerekend' als dat niet heel vaak is. En hoe meer 'Hosts' mee willen doen hoe beter natuurlijk! Onze Hosts vinden deelname leuk en belangrijk, en zijn daarmee de beste ambassadeurs voor 'aspirant'-Hosts. Praat eens met een medehost als je meer wilt weten. Via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. brengen we je graag in contact met je mogelijk aanstaande collega's!

    Ik ben geaccepteerd als Hospitality Host. Nu zie ik in mijn app dat ik mijn status ineens weer 'wacht op acceptatie' is. Hoe kan dit? We streven ernaar om de Hospitality App zonder fouten te laten functioneren. Hiervoor is het nodig dat bepaalde nieuwe functionaliteiten getest worden. Om te voorkómen dat studenten dan een 'testoproep' krijgen, wordt de status van de Hospitality Hosts dan tijdelijk op 'wacht op acceptatie' gezet. Na het testen wordt de status van eenmaal geaccepteerde hosts dan weer op 'geaccepteerd' teruggezet. Er wordt uiteraard alleen getest in periodes dat er geen patiënten zijn die afspraken hebben waarvoor ondersteuning van Hospitality kan worden aangevraagd.

    Kan de patiënt ook gebruik maken van de Hospitality App zonder de taxiservice? Ja, dat kan. Het al dan niet gebruik maken van de Hospitality App taxiservice is de keuze van de patiënt. Komt de patiënt op eigen gelegenheid dan roept de patiënt zelf via de telefoon de Hospitality Host op via de Hospitality App op het moment dat hij/zij in het ziekenhuis is.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedInShere with friends