• Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • 0900-EHOSPITALITY of 
  •     0900-3467748

Hospitality App is tijdelijk uit de lucht!

Wij bieden onze gebruikers graag de beste gebruikerservaring. Er zijn momenteel technische aanpassingen om 'Hospitality app' te integreren met het electronisch patiëntendossier. Vandaar dat Hospitality App tijdelijk 'uit de lucht' is. Wij hopen uiteraard zo snel mogelijk de app weer aan te kunnen bieden!-

  • Hospitality App

    De Hospitality App; wat is dat? De Hospitality App is een applicatie (een ‘app’) die u kunt installeren op uw mobiele telefoon. Lees voor het gebruik altijd eerst de disclaimer!

    Wat zijn de voordelen van de app? De app is erg handig als u voor het eerst in het AMC komt, moeite hebt met de weg vinden of als er niemand is die met u mee kan gaan naar uw afspraak in het ziekenhuis of zorginstelling. U krijgt automatisch ook al uw polikliniekafspraken waarvoor u in het ziekenhuis verwacht wordt in uw telefoonagenda. Bestelt u een taxi via de app, dan zorgt de app ervoor dat u op tijd bij uw afspraak bent. Dankzij de Hospitality Host (medisch student  -indien beschikbaar) of vrijwilliger die u begeleidt komt u -zonder zelf naar de weg te hoeven zoeken- op tijd op uw poliafspraak. U hoeft met Hospitality App dus nooit meer zelf naar de weg te zoeken. De App is gratis om te gebruiken. Maakt u gebruik van de taxi, dan zijn taxikosten zijn voor uw eigen rekening. Informeer bij u zorgverzekeraar of u in aanmerking komt voor een vergoeding hiervan! Als u recht hebt op taxivergoeding is het taxivervoer in 'Hospitality App' voor u namelijk gratis. Persoonlijke begeleiding in het ziekenhuis door de 'Hospitality Host', een medisch student of een vrijwilliger, is altijd gratis.

    Welke patiënten kunnen gebruik maken van de app? Vanaf 20 februari 2014 kunnen alle nieuwe patiënten van de polikliniek GIOCA (Gastro-Intestinaal Oncologisch Centrum Amsterdam) in het AMC (Academisch Centrum Amsterdam) gebruik maken van de app. De app is per januari 2016 beschikbaar voor patiënten van de poliklinieken GIOCA (Gastro-Intestinaal Oncologisch Centrum Amsterdam) chirurgie, MOT-CHIR (motiliteitsstoornissen chirurgie) traumachirurgievaatchirurgieurologieoogheelkundeKNO en dermatologie. Hoe kan ik gebruik maken van de app? Om de app te kunnen gebruiken moet u in het bezit zijn van een smartphone met als besturingssysteem iOS of Androïd (bijvoorbeeld een iPhone, of een Samsung mobiele telefoon) en geregistreerd zijn als patiënt bij een polikliniek in AMC (Academisch Centrum Amsterdam) die meedoet met de Hospitality App. U moet de app zelf installeren op uw mobiele telefoon, de installatieinstructie vindt u hier.

    Heb ik een geschikte mobiele telefoon? Uw mobiele telefoon moet een zogeheten 'smartphone' zijn, en als besturingssysteem iOS (de iPhone) of Androïd (bv. Samsung, HTC, Sony, LG, Huawei) hebben om gebruik te kunnen maken van de volledige functionaliteit van Hospitality App (geïntegreerde taxiservice en de Hospitality Host begeleidingsservice).

    Ik heb geen geschikte mobiele telefoon maar wel een tablet, en wil graag gebruik maken van Hospitality App, kan dat? Wilt u alleen gebruik maken van begeleiding in het ziekenhuis, en niet van de geïntegreerde taxiservice, dan kunt u met een tablet gebruik maken van Hospitality App mits deze als besturingssysteem iOS (iPad, iPad mini) of Androïd heeft (b.v. de Samsung Galaxy Tab; Samsung Galaxy Note, Sony Xperia Tablet, Asus Transformer Pad, Nexus, Yarvik, Xenta, Acer, HP).

    Via een omweg kunt u óók van de taxiservice gebruik maken als u wél een geschikte tablet en deze gebruikt in combinatie met een niet-geschikte mobiele telefoon (u hebt bijvoorbeeld geen iPhone of Androïd telefoon, maar wel een andere mobiele telefoon). U moet dan bij de installatie van Hospitality App op uw tablet in het invoerveld 'Telefoonnummer' - zie installatieinstructie- het mobiele telefoonnummer opgeven van uw mobiele telefoon. Deze mobiele telefoon moet u dan gebruiken in combinatie met uw Ipad; neem in het ziekenhuis dan dus uw mobieltje én de tablet mee waarop u de Hospitality App geïnstalleerd hebt.

    Hoe krijg ik de app op mijn telefoon? U kunt de app downloaden en installeren vanuit de ‘App Store’ of ‘Google Play Store’. Gebruik de zoekterm “Hospitality App”. De app heeft een blauwe rechthoek met witte letter “H” als icoon:

    logoo1 84

    Kijk hier voor meer informatie over het installeren van de app.

    Vanaf wanneer kan ik gebruik maken van de app? U kunt vanaf 18 januari 2016 gebruik maken van de Hospitality App wanneer u als nieuwe patiënt geregistreerd bent in het AMC. U krijgt dan de afspraken waarvoor u op de poliklinieken in het Academisch Medisch Centrum Amsterdam (AMC) verwacht wordt automatisch in de app en uw agenda, en u kunt taxi's bestellen naar- en van het AMC. Begeleiding door een vrijwilliger of student in het ziekenhuis is beschikbaar op de poliklinieken GIOCA (Gastro-Intestinaal Oncologisch Centrum Amsterdam) chirurgieMOT-CHIR (motiliteitsstoornissen chirurgie) traumachirurgievaatchirurgieurologieoogheelkundeKNO en dermatologie in het AMCNadat u uw gegevens hebt ingevoerd controleert een poliklinisch medewerker uw registratie. Dit gebeurt in de regel binnen 24 uur (maandag t/m vrijdag). Opent u de Hospitality App vervolgens opnieuw, dan ziet u een melding dat u de app kunt gaan gebruiken. Hebt u de app gedownload en uw gegevens ingevuld, en krijgt u niet binnen 24 uur een melding?  Neem dan even contact op met de polikliniek van het AMC via het telefoonnummer telefoonnummer 0900-ehospitality (0900-3467748). Kies voor optie 1 (AMC telefoonnummer) en vraag om doorverbonden te worden naar de polikliniek waar u een afspraak heeft. U kunt natuurlijk ook rechtstreeks het AMC bellen via telefoonnummer 020-5669111.

    Ik wil mij aanmelden bij de Hospitality App en moet daarvoor in het aanmeldscherm bepaalde gegevens invullen. Waar vind ik deze? Deze gegevens (uw patiëntnummer) kunt u vinden in de brief die u hebt ontvangen van de polikliniek van het AMC. U kunt ook bellen naar de polikliniek als u dit nummer niet meer weet, via het telefoonnummer 0900-ehospitality (0900-3467748). Kies voor optie 1 (AMC telefoonnummer) en vraag om doorverbonden te worden naar de polikliniek waar u een afspraak heeft. U kunt ook rechtstreeks het AMC bellen via telefoonnummer 020-5669111.

    Het lukt mij niet om mijn foto in de app te zetten, wat moet ik doen? Het kan zijn dat uw privacy instellingen op de telefoon voorkómen dat Hospitality App toegang heeft tot uw foto's. Op de iPhone verandert u dit via 'instellingen'->'Privacy'->'Foto's-> en dan 'Hospitality App' toestaan om uw foto's te beheren (schuifje naar rechts zetten). Als u er niet zelf uitkomt kunt u bellen met telefoonnummer 0900-ehospitality (0900-3467748). Kies vervolgens voor optie 4 (technische ondersteuning). Meer informatie kunt u ook vinden op onze website www.ehospitality.nl.

    Ik wil mijn foto of ophaaladres veranderen, hoe doe ik dat? U kunt gemakkelijk uw foto of thuis/ophaaladres veranderen. Ga hiervoor naar uw profiel instellingen in de Hospitality app. Uw profiel instellingen vindt u door het aanklikken van het poppetje in de rechterbovenhoek van het scherm (in de gele cirkel):

    profielicoon

    De app loopt vast of werkt niet goed, wat moet ik nu doen? Als u er niet zelf uitkomt kunt u bellen met 0900-ehospitality (0900-3467748). Kies vervolgens voor optie 4 (technische ondersteuning). Meer informatie kunt u ook vinden op www.ehospitality.nl.

    Ik heb de Hospitality App gedownload en zie het icoontje logoo1 84 ook staan tussen de appjes in mijn telefoon; maar zie nog geen afspraken als ik de app open of in mijn telefoonagenda kijk. Hoe kan dit? Uw afspraken komen enige minuten nádat u het bericht hebt gekregen dat u gebruik kunt maken van Hospitality App, automatisch in de App en uw telefoonagenda terecht. Let op: u ziet alleen de afspraken waarvoor u op de poliklinieken in het AMC verwacht wordt (niet uw eventuele telefonische- of belafspraken. Hiervoor hoeft u immers niet naar het AMC). Hebt u binnen een half uur na installatie nog geen afspraken in uw app? Neem dan even contact op via het telefoonnummer 0900-ehospitality (0900-3467748). Kies dan voor optie 4 (technische ondersteuning).

    Ik zie wel afspraken, maar niet ál mijn afspraken bij het AMC staan in de app, hoe kan dit?  Hospitality app is een app die u ondersteunt in de route van en naar het ziekenhuis en als u dat wenst, ook in het ziekenhuis en op bepaalde poliklinieken. U ziet daarom alleen de afspraken waarvoor u ook daadwerkelijk op de poliklinieken in het AMC verwacht wordt (niet uw eventuele telefonische- of belafspraken. Hiervoor hoeft u immers niet naar het AMC toe te komen).

    Wat gebeurt er als mijn afspraak verandert wordt. Verschuift de afspraak in 'Hospitality App' dan ook? Hospitality app stuurt wel gegevens naar uw  telefoon als u de app correct geïnstalleerd heeft en in aanmerking komt voor het het gebruik van de app, maar wisselt verder geen afspraak of persoonsgegevens uit met uw telefoon. Een afspraak die in een deelnemend ziekenhuis zoals het AMC gemaakt is, wordt direct doorgestuurd naar Hospitality App (en als u dat zo ingesteld heeft, komt deze ook automatisch in uw eigen telefoonagenda terecht).

    Wordt door het ziekenhuis de afspraak echter veranderd, dan blijft de oude, vervallen afspraak te zien in uw telefoon!.  Let dus goed op bij het wijzigen van een afspraak. Op dit moment is hier nog geen oplossing voor voorhanden.

    Ik kan morgen al een afspraak maken op polikliniek. Kan ik dan nog gebruik maken van Hospitality App? Ook als morgen al een afspraak hebt op de poli, kunt u gebruik maken van Hospitality App! Hiervoor belt u -op werkdagen tot 16:00- met de polikliniek via 0900-ehospitality (0900-3467748). Kies voor optie 1 (AMC telefoonnummer) en vraag om doorverbonden te worden naar de polikliniek waar u een afspraak heeft. U kunt ook rechtstreeks het AMC bellen via telefoonnummer 020-5669111.  Vraag aan de polimedewerker of hij/zij u als patiënt wil aanmelden voor 'Hospitality App'; en noteer uw patiënt identificatienummer. Vervolgens installeert u de Hospitality App op uw mobiele telefoon en vult uw patiënt identificatienummer in. U kunt hier lezen hoe u dit kunt doen. Na installatie van Hospitality App op uw telefoon bent u dan direct geaccepteerd als patiënt, en kunt u meteen gebruik maken van alle voordelen van de Hospitality App.  

    Kan ik via de mobiele telefoon van iemand anders gebruik maken van Hospitality App? Nee, we adviseren om uw eigen telefoon te gebruiken. In de app zijn immers al uw afspraken bij het AMC zichtbaar. Uw privacy is dus niet gegarandeerd als u de telefoon van iemand anders gebruikt! Zie ook onze disclaimer.

    Ik kom met mijn familie / vriend / eigen begeleiding naar het AMC, kan ik dan ook gebruik maken van de Hospitality App? Ja, ook als u eigen begeleiding meeneemt mag u gebruik maken van de voordelen van Hospitality App (zowel van de taxiservice als van de begeleidingsservice).

    Hoe meld ik mij af in voor Hospitality App? Stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en meld dat u zich wil afmelden van de app. Uw gegevens worden dan direct uit de app verwijderd. Verwijder hierna zelf nog de app van uw mobiele telefoon.

    Ik heb Hospitality App van mijn mobiele telefoon verwijderd, maar wil toch weer gebruikmaken van Hospitality App. Hoe doe ik dat? Als u ooit geaccepteerd bent als patiënt voor Hospitality App, en de app verwijderd hebt van uw toestel, kunt u de app gewoon weer opnieuw downloaden op hetzelfde toestel. U voert dan dezelfde aanmeldgegevens en uw patiëntnummer in. Uw afspraken worden dan opnieuw gekoppeld en u kunt weer gebruikmaken van Hospitality App. Bent u deze vergeten? Bel dan met Hospitality App en selecteer optie 4. Alleen als u via een ander toestel Hospitality App wilt installeren, moet u opnieuw wachten op acceptatie voor gebruik. Dit vanwege veiligheidsredenen.

    Ik wil de app ook bij een volgend polikliniekbezoek gebruiken, mag dat? Dat mag. Oók als u taxivervoer wenst om voor andere redenen het AMC te bezoeken. Op dit moment kunt u alleen begeleiding door Hospitality Hosts en vrijwilligers aanvragen voor afspraken op de poliklinieken GIOCA (Gastro-Intestinaal Oncologisch Centrum Amsterdam) chirurgieMOT-CHIR (motiliteitsstoornissen chirurgie) traumachirurgievaatchirurgieurologieoogheelkundeKNO en dermatologie in het AMCMaar u kunt wél gebruik maken van de automatische Hospitality App taxiservice, éék naar andere poliklinieken dan genoemde poliklinieken.

    Vanaf wanneer kan ik begeleiding in het ziekenhuis bestellen? U kunt zodra u afspraken ziet staan in Hospitality App Afspraken scherm, begeleiding bestellen. Wij adviseren u ook om dit te doen, zo kunnen wij rekening houden met de te verwachten toeloop en zorgen dat er genoeg mensen aanwezig zijn om patiënten te begeleiden. U kunt er ook voor kiezen om op het moment dat u aankomt in het AMC, begeleiding te bestellen. 

    Zie ik mijn agenda-afspraken op de poli zoals ze in de app staan, ook terug in de gewone agenda van mijn telefoon? Ja, de agenda-afspraken van Hospitality App verschijnen ook in de gewone agenda van uw mobiele telefoon als u dit wilt. Dit kunt u bij de installatie van 'Hospitality App' aangeven, en / of veranderen via de instellingen van uw mobiele telefoon. Let op: U ziet alleen de afspraken waarvoor u ook daadwerkelijk op de poliklinieken in het AMC verwacht wordt (niet uw eventuele telefonische- of belafspraken. Hiervoor hoeft u immers niet naar het AMC toe te komen).

  • Taxi

    bestel taxi

    Ik wil graag een taxi bestellen. Ik heb op de knop 'bestel taxi' gedrukt. Hoe weet ik zeker dat het goed gaat?  Nadat u op de knop 'bestel taxi' heeft gedrukt, ontvangt het taxibedrijf een bericht dat u opgehaald wilt worden. U wordt nu binnen 2 minuten teruggebeld door het taxibedrijf; zij vragen u waar u precies opgehaald wilt worden. 

    Welk taxibedrijf komt mij ophalen? Op dit moment is taxibedrijf 'Salders' uit Almere de taxi servicepartner van de Hospitality App. Als u een taxi bestelt via de knop 'bestel taxi' in de app komt een taxi van dit bedrijf u ophalen. Het is ook mogelijk dat een taxi van een ander bedrijf u ophaalt, dit is dan een bedrijf waar taxi Salders mee samenwerkt.

    Kan ik ook via een ander taxibedrijf komen of naar huis gaan? Ja, maar dat kan niet geregeld worden via de app.

    Ik wil met eigen of openbaar vervoer komen; maar wel gebruik maken van de begeleidingsservice in het ziekenhuis. Kan dat? Ja, dat kan.

    Ik wil met eigen of openbaar vervoer komen; maar voor de terugreis misschien wel gebruik maken van de taxiservice. Kan dat? Ja, dat kan. U kunt als u in het ziekenhuis bent op de optie 'bestel taxi' drukken. Er wordt dan aan u gevraagd of u terug naar huis wil, of naar een ander adres. U wordt in de regel binnen 2 minuten teruggebeld door de taxiservice. Ook kan de begeleider voor u de taxi bestellen als u dat wilt.

    Ik kom met de taxi. Wordt deze vergoed? De vergoeding van uw taxi is geheel afhankelijk van de soort afspraak in het ziekenhuis en de voorwaarden van uw verzekeringspolis. Als de taxirit niet vergoed wordt door uw verzekeraar moet u dit zelf bekostigen. Wij adviseren u om contact op te nemen met uw verzekeraar bij enige twijfel.

    Hoe betaal ik de taxi als deze niet wordt vergoed? Dit regelt u met de taxi zelf. Bij twijfel belt u met taxibedrijf 'Salders' via telefoonnummer 0900-ehospitality (0900-3467748) of via de Hospitality Hulplijn. Kies vervolgens voor optie 2 (taxi service).

    Hospitality hulplijn

    Ik heb mij aangemeld bij de Hospitality App en heb de taxi opgeroepen, maar ik wil mijn bestelde taxi afzeggen. Hoe doe ik dat? U kunt contact opnemen met taxibedrijf 'Salders' via 0900-ehospitality (0900-3467748). Kies vervolgens optie 2 (taxi service).

    Kan ik ook gebruik maken van de Hospitality App zonder dat ik met de taxi kom? Ja, dat kan. Als u een afspraak hebt op één van de deelnemende poliklinieken in het AMC kunt u, als u in het ziekenhuis arriveert, begeleiding via de app oproepen.

    Ik heb een taxi besteld. Hoe weet ik of de taxi ook echt komt? U kunt in de App een taxi bestellen om naar het ziekenhuis te gaan of naar huis. U wordt in de regel binnen twee minuten nadat u een taxiaanvraag hebt gedaan gebeld door de taxiservice. U kunt ook zelf de taxiservice bellen via telefoonnummer 0900-ehospitality (0900-3467748). Kies vervolgens voor optie 2 (taxi service).

  • Hospitality Host

    begeleider oproepen

    Wie zijn de begeleiders? Er wordt aan u gevraagd om een keuze te maken: enkel begeleiding naar- en van de polikliniek óf ook begeleiding op de polikliniek (tijdens uw afspraak). Kiest u voor enkel begeleiding naar- en van de polikliniek; dan wordt u begeleid door een vrijwilliger. Deze blijft niet aanwezig bij het consult op de polikliniek.  Kiest u voor begeleiding naar, van en ook tijdens het consult; dan wordt u -indien beschikbaar- begeleid door een medisch student, de 'Hospitality Host'. Deze medisch student blijft, als u dat wenst, bij u tijdens het consult op de polikliniek. U mag overigens ook dan altijd nog aangeven dat u liever niet wilt dat de student bij u blijft, en hoeft u hiervoor niet te verontschuldigen. Is er geen medisch student beschikbaar, dan wordt een vrijwilliger voor u opgeroepen.

    Wie zijn de vrijwilligers? In het AMC werken ongeveer 300 vrijwilligers. De vrijwilligers zijn mensen die u graag helpen om het verblijf in het AMC voor u zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Vrijwillgers werken als gastvrouw of - heer; en begeleiden u graag naar de polikliniek. 

    Wie zijn de 'Hospitality Hosts'? De Hospitality Hosts zijn 1e, 2e of 3e jaars studenten van de opleiding Geneeskunde of de opleiding Medische Informatiekunde aan de UvA. Zij hebben een privacy verklaring ondertekend en zullen nooit informatie die tot u herleidbaar is delen met derden.

    Wanneer kan ik gebruik maken van de services van de Hospitality Host? U kunt gebruik maken van de services van de Hospitality Host als u een afspraak hebt op één van de poliklinieken die meedoen met het programma 'Hospitality App'. Dit is op dit moment mogelijk op de poliklinieken GIOCA (Gastro-Intestinaal Oncologisch Centrum Amsterdam) chirurgieMOT-CHIR (motiliteitsstoornissen chirurgie) traumachirurgievaatchirurgieurologieoogheelkundeKNO en dermatologie.

    Vanaf wanneer kan ik begeleiding in het ziekenhuis bestellen? U kunt zodra u afspraken ziet staan in Hospitality App afspraken scherm, begeleiding bestellen. Wij adviseren u ook om dit te doen, zo kunnen wij rekening houden met de te verwachten toeloop en zorgen dat er genoeg mensen aanwezig zijn om patiënten te begeleiden. Op het moment dat u in het ziekenhuis bent, moet u dan nog wel de daadwerkelijke oproep plaatsen via 'begeleider oproepen'. U kunt er ook voor kiezen om pas op het moment dat u aankomt in het AMC, begeleiding te bestellen. 

    lk heb de Hospitality App succesvol geïnstalleerd en vandaag een afspraak op de polikliniek. Vanaf wanneer kan ik begeleiding oproepen? U kunt begeleiding oproepen vanaf 30 minuten vóór het begin van uw afspraak tot 2 uur ná het begin van de geplande afspraak. Dus zelfs als u iets te laat bent kunt u nog begeleiding oproepen.

    Hoe herken ik mijn Hospitality Host? In de Hospitality App wordt een pasfoto van uw host getoond die u op komt halen.De Hospitality Host draagt een witte bodywarmer met het logo van de Hospitality App op de rug:

    Hospitality Host

    Blijft een Hospitality Host bij mij tot het einde van al mijn afspraken? Dat is wel de bedoeling, maar geheel afhankelijk aan de afspraak tussen u en de host op het moment dat u elkaar ontmoet. Als de host ergens anders moet zijn (bijvoorbeeld om college te kunnen volgen), draagt hij/zij u -als u dat wenst- uw begeleiding over aan een andere host.

    Ik wil dat steeds dezelfde begeleider mij begeleidt, kan dat? Het begeleidingsverzoek naar Hospitality Hosts en de vrijwilligers wordt geregeld via de app en is gebaseerd op beschikbaarheid. U kunt dus niet dezelfde begeleider (van de vorige keer) kiezen; en ook geen voorkeuren aangeven.

    Kan ik ook zelf naar de afdeling lopen waar ik een afspraak heb en daar opgehaald worden? Dat kan. U moet dan in de app als locatie ‘de polikliniek waar u een afspraak heeft’ opgeven als de plaats waar u opgehaald wilt worden.

    Ik heb begeleiding opgeroepen maar er komt niemand, wat kan ik doen? Een begeleider is na uw oproep in de regel binnen 10 minuten bij u. Op sommige momenten kan het echter in het AMC erg druk zijn, daarvoor vragen wij uw begrip. Is er onverhoopt niemand gekomen, vraag dan bij een AMC informatie balie aan de receptionist of hij/zij de leiding van Hospitality App kan bellen. Er wordt ook dan -indien beschikbaar- een vrijwilliger voor u opgeroepen, 

    Ik heb begeleiding opgeroepen maar wil hem/haar toch liever afzeggen, wat kan ik doen? Vraag bij een AMC informatie balie aan de receptionist of hij/zij de leiding van de Hospitality App kan bellen. Geef aan dat u de begelelding wil afzeggen.

    Wat betaal ik voor de service van de begeleiding? De Hospitality Host en vrijwilligers begeleidingsservice is gratis.

  • Overige vragen

    Is de Hospitality App ook te gebruiken bij een andere poliklinieken, of in andere ziekenhuizen? Op dit moment kunt u alleen begeleiding door Hospitality Hosts en vrijwilligers aanvragen voor afspraken op de poliklinieken GIOCA (Gastro-Intestinaal Oncologisch Centrum Amsterdam) chirurgieMOT-CHIR (motiliteitsstoornissen chirurgie) traumachirurgievaatchirurgieurologieoogheelkundeKNO en dermatologie in het AMC. U ziet wél alle afspraken die u hebt en waarbij uw aanwezigheid op de polikliniek in het AMC verwacht wordt terug in de app en in uw telefoonagenda.  Bent u patiënt op één van de deelnemende poliklinieken en heeft u ook afspraken bij andere poliklinieken in het AMC, dan kunt u altijd gebruik maken van de taxiservice voor bezoeken aan het AMC.  Naar verwachting gaan in de toekomst andere poliklinieken van het AMC, en andere zorginstellingen ook de Hospitality App service aanbieden. U kunt natuurlijk aan de zorginstelling waar u behandeld wordt vragen om de Hospitality App. De Hospitality App is géén exclusieve AMC App, en we bieden de App dan ook graag -gratis- aan andere zorginstellingen aan!

    Kan ik via Hospitality App ook een poliafspraak maken? U kunt via Hospitality App niet direct poliafspraken maken. Wel kunt u, als u gebruik kunt maken van Hospitality app heel eenvoudig direct via de knop 'afspraken' naar het AMC bellen om een gemaakte afspraak te verzetten.

    Ik heb mij succesvol aangemeld en zie afspraken in mijn app. Maar niet al mijn afspraken, hoe zit dat? Hospitality app 'ziet' alle afspraken BEHALVE de telefonische afspraken die u wellicht op een polikliniek hebt. Dit, om te voorkómen dat per ongeluk er een taxi of begeleiding voor telefonische afspraken besteld kan worden. Voor een telefonische afspraak hoeft u immers niet naar het ziekenhuis te komen. Wordt door het ziekenhuis een afspraak veranderd, dan blijft de oude, vervallen afspraak te zien in uw telefoon!.  Let dus goed op bij het wijzigen van een afspraak. Op dit moment is hier nog geen oplossing voor voorhanden.

    Krijg ik een 'afspraakreminder' als ik een poliafspraak op de polikliniek 'GIOCA' heb? Ja, u krijgt de dag vóór uw afspraak een afspraakreminder (herinnering) via een 'pushbericht'. Dan kunt u ook al aangeven of u begeleiding wilt naar en/of tijdens uw afspraak. De afspraken die u hebt op de polikliniek -behalve uw telefonische afspraken- ziet u in de app terug via de knop 'afspraken' en in uw telefoonagenda

    Kan ik via Hospitality App herhalingsrecepten aanvragen? Op dit moment is het niet mogelijk via Hospitality App (herhalings-)recepten aan te vragen.

    Is Hospitality App 'geschakeld' aan het ziekenhuisdossier, en hoe zit het met mijn privacy? Ja, de app is geschakeld aan 'EPIC', het electronische patiëntendossier van het AMC. Al uw eigen afspraakgegevens worden gecodeerd en beveiligd naar uw toestel verzonden. Er worden geen medisch inhoudelijke gegevens verstrekt noch verzonden via Hospitality App. Het is uiteraard uw eigen verantwoording wie u toegang geeft tot uw telefoon. Geef bij verlies- of diefstal dit meteen door aan Hospitality App via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. dan zorgen wij ervoor dat de app gedeactiveerd wordt. Zie ook onze disclaimer

    Heb ik via Hospitality App inzicht in de wachtlijst voor een behandeling of een operatie?  Op dit moment is het niet mogelijk om via Hospitality App wachtlijsten te raadplegen. Maakt Hospitality App deel uit van 'MyChart' of 'MijnDossier'? Hospitality App is, om de afspraken live te kunnen versturen en bijwerken, gekoppeld aan het elektronisch patiëntendossier 'EPIC' van het AMC-VUmc; maar maakt geel deel uit van 'MyChart' of 'MijnDossier'. Ook als u 'MyChart' of 'MijnDossier' (nog) niet geactiveerd hebt en patiënt bent in het AMC kunt u dus gebruik maken van 'Hospitality App!. 

    Ik ben ooit niet geaccepteerd als patiënt voor Hospitality App, met als reden: U bent patiënt in het AMC, maar heeft geen afspraak op één van de deelnemende poliklinieken aan 'Hospitality App'. Raadpleeg voor meer informatie www.ehospitality.nl  Maar nu heb wél een afspraak gekregen op een deelnemende polikliniek en wil ik er graag gebruik van gaan maken. Kan dat? Ja dat kan. U moet de app dan verwijderen van uw telefoon en de app opnieuw downloaden. Na controle of u een afspraak heeft wordt u -van maandag t/m vrijdag binnen 24 uur- geaccepteerd als patiënt mits u een afspraak heeft op een deelnemende polikliniek, en uw patiëntnummer en geboortedatum overeenkomen met de gegevens in het AMC bekend.

    Is de Hospitality App wel veilig? Wat gebeurt er met mijn gegevens in de app? Ja, het is veilig. De regels omtrent privacy en beveiliging van uw gegevens worden zeer strikt opgevolgd. Alleen de met u gemaakte afspraken zijn terug te vinden in de app. Al uw eigen afspraakgegevens worden gecodeerd en beveiligd naar uw toestel verzonden. Er worden geen medisch inhoudelijke gegevens verstrekt noch verzonden via Hospitality App. Het is uiteraard uw eigen verantwoording wie u toegang geeft tot uw telefoon. Geef bij verlies- of diefstal dit meteen door aan Hospitality App via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. dan zorgen wij ervoor dat de app gedeactiveerd wordt. Zie ook onze disclaimer

    Er werden vragen aan mij gesteld i.v.m. een onderzoek rondom de app. Wat gebeurt er met deze gegevens? Het kan zijn dat aan u enkele vragen gesteld worden door medewerkers van de Hospitality App. De gegevens worden geanonimiseerd gebruikt voor een wetenschappelijke studie om te kijken of het gebruik van de app het juiste effect heeft. Als u niet mee wilt werken heeft dat verder geen enkel gevolg, u kunt gewoon gebruik blijven maken van de Hospitality App.

    Ik heb mij aangemeld bij de Hospitality App en wil graag mijn afspraak bij een polikliniek verzetten. Hoe doe ik dat? Om uw afspraak te verzetten kunt u contact opnemen met de betreffende poli van het AMC. Het nummer daarvan staat in de brief die u van de polikliniek gekregen heeft. Het telefoonnummer van het AMC bereikt u gemakkelijk via 0900-ehospitality (0900-3467748). Ga dan voor optie 1 (AMC), of bel direct met het AMC via 020-5669111. U kunt uw afspraak ook gemakkelijk verzetten via de app, druk hiervoor op de knop ‘afspraken’ en vervolgens op  ‘bel met de poli om een afspraak te verzetten’. De polikliniek is gedurende werkdagen telefonisch bereikbaar van 0900-16:00.

    Ik zie veel meer afspraken dan alleen mijn afspraken op de polikliniek GIOCA terug in mijn app, hoe kan dat? Dit komt omdat de app direct verbinding heeft met uw electronisch patiëntendossier. De app is daarmee in principe geschikt voor gebruik op alle poliklinieken in het AMC; vandaar dat u ook alle poliafspraken die u in het AMC heeft automatisch terugzien in de app. Alleen uw telefonische afspraken ('belafspraken'), ziet u niet terug in Hospitality App omdat u hiervoor niet naar de polikliniek toe hoeft. U kunt naar ALLE afspraken toe gebruik maken van de taxiservice in Hospitality App als u dat wenst! Ook als u in het ziekenhuis bent om andere redenen kunt u gebruik maken van de taxiservice als u eenmaal geaccepteerd bent als patiënt in Hospitality App. Begeleiding van, naar en tijdens de afspraak  kunnen we op dit moment enkel nog aanbieden op de poliklinieken GIOCA (Gastro-Intestinaal Oncologisch Centrum Amsterdam) chirurgieMOT-CHIR (motiliteitsstoornissen chirurgie) traumachirurgievaatchirurgieurologieoogheelkundeKNO en dermatologie. Houd onze nieuws pagina in de gaten voor verdere uitbreidingen van de Hospitality App in het AMC en daarbuiten.

    Er is toch ook een andere app, de AMC navigatie app? Wat is het verschil? De AMC navigatie app vergemakkelijkt het vinden van de weg in het AMC met afbeeldingen van de route, maar u moet dan wel zelf de weg zoeken. Met de Hospitality App hoeft dit niet omdat u in het ziekenhuis begeleid wordt door een vrijwilliger of Hospitality Host (medisch student). Via de AMC navigatie app kunt u geen taxi bestellen en ziet u ook niet uw afspraken terug.

    Ik heb een opmerking, klacht of suggestie. Hoe kan ik deze het beste doorgeven? U kunt uw opmerking, klacht of suggestie doorgeven per email via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. U krijgt dan zo spoedig mogelijk een reactie.

    Wie heeft Hospitality App bedacht? Bedenker en eigenaar van Hospitality App is Prof. dr. Marlies Schijven, hoogleraar en chirurg in het Academisch Medisch Centrum. Zij was finalist van ‘The Next Woman Pitch Event’. Met haar concept voor de 'Hospitality App' won zij in 2012 de 'Vodafone Mobiles for Good Challenge 2012' in de categorie ‘Healthy Ageing’. Mobiles for Good is een initiatief van de Vodafone Foundation in samenwerking met Waag Society om nieuwe mHealth toepassingen mogelijk te maken.

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedInShere with friends